• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
شماره شماره 38
شماره شماره 37
شماره شماره 36
شماره شماره 35
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
امانپور, سعید, ملکی, سعید, اکرامی, نعیم. (1397). سنجش رضایتمندی شهروندان از کیفیت خدمات شهرداری بندرلنگه. فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 10(35), 61-86.
سعید امانپور; سعید ملکی; نعیم اکرامی. "سنجش رضایتمندی شهروندان از کیفیت خدمات شهرداری بندرلنگه". فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 10, 35, 1397, 61-86.
امانپور, سعید, ملکی, سعید, اکرامی, نعیم. (1397). 'سنجش رضایتمندی شهروندان از کیفیت خدمات شهرداری بندرلنگه', فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 10(35), pp. 61-86.
امانپور, سعید, ملکی, سعید, اکرامی, نعیم. سنجش رضایتمندی شهروندان از کیفیت خدمات شهرداری بندرلنگه. فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 1397; 10(35): 61-86.

سنجش رضایتمندی شهروندان از کیفیت خدمات شهرداری بندرلنگه

مقاله 3، دوره 10، شماره 35، بهار 1397، صفحه 61-86  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سعید امانپور1؛ سعید ملکی1؛ نعیم اکرامی email 2
1دانشیار گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه شهید چمران اهواز
2کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده
پژوهشحاضربا هدف سنجش عوامل موثر بر میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت خدمات ارائه شده در شهرداری شهر بندرلنگه انجام یافته است. این پژوهش بر اساس هدف؛ کاربردی، از نظر ماهیت و روش بررسی؛ پیمایشی و از نوع توصیفی- تحلیلی می­باشد. جامعه­آماری آن شامل کلیه افرادی است که به شهرداری بندرلنگه مراجعه نموده­اند. حجم نمونه به طور تقریبی 351 نفر تعیین گردید. ابزار اندازه­گیری؛ پرسشنامه برگرفته از پژوهش بحرانی و همکاران(1387) بوده و به ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻌﻴﻴﻦ ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ­ها؛ از روش آﻟﻔﺎیﻛﺮوﻧﺒﺎخ اﺳﺘﻔﺎده شد، ﻛﻪ ﻣﻘﺪار آﻟﻔﺎی آن81/0 ﺑﻪدﺳﺖ آﻣﺪ. تجزیه و تحلیل اطلاعات، در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و به­وسیله نرم­افزارهای Spss22  و Amos23انجام گردیده است. نتایج تحقیق نشان داده است که: میزان رضایتمندی شهروندان از شهرداری شهر بندرلنگه کمتر از حد متوسط بوده است. بین سن شهروندان و میزان رضایتمندی آنها از شهرداری رابطه مثبت و معنادار و بین تحصیلات شهروندان و میزان رضایتمندی آنها از شهرداری رابطه منفی و معنادار وجود دارد. میزان رضایتمندی از شهرداری براساس جنسیت و وضعیت­اشتغال شهروندان متفاوت بوده است. بین کیفیت خدمات و ابعاد پنجگانه آن(رضایت از شرایط فیزیکی، رضایت از نحوه پاسخگویی، رضایت از کیفیت راهنمایی، رضایت از نحوه برخورد کارکنان و اعتماد و اطمینان به کارکنان) با میزان رضایتمندی شهروندان از شهرداری بندرلنگه رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین انتظارات شهروندان از ارائه خدمات و میزان رضایتمندی آنها رابطه منفی و معنادار وجود داشته است. در آخر هم بین متغیرهای نگرش نسبت به شهرداری و ارزش درک شده از خدمات با میزان رضایتمندی شهروندان از شهردرای رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چند­گانه نیز نشان داد که در مجموع؛ متغیرهای پیش­بین تحقیق، حدود 53 درصد از واریانس متغیر ملاک(رضایتمندی شهروندان از شهرداری) را تبیین می­کنند.
کلیدواژه‌ها
رضایتمندی؛ شهروندان؛ کیفیت خدمات؛ شهرداری؛ بندرلنگه
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 13
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

Journal Management System. Designed by sinaweb.