امروزه رشد روز افزون وسائل نقلیه و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از وسیله نقلیه شخصی باعث شدهاست تا هر روز ترافیک عبوری از خیابانهای شهری سنگین تر شود. به علاوه نبود مدیریت واحد در کاربرد وارائه خدمات توسط سیستمهای مختلف حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس، مینی بوس، تاکسی،آژانسهای تاکسی تلفنی و سواریهای مسافربر شخصی و ... در مراکز مهم شهری، باعث بروز مشکلاتفراوان ناشی از شلوغی یا عدم حضور سیستم مناسب در شهرها شده است. این پژوهش با هدف بررسی و ارزیلبی شبکه ی حمل و نقل بخش مرکزی شهر دهدشت و اراده الگوی مطلوب انجام شده است . ابتدامنابع موجود شامل کتابها، مقالات، پایان نامه ها، فعالیتهای پژوهشی مرتبط از جمله مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر دهدشت بررسی و مطالعه شد تمام شیوههای موجود حملونقل دهدشت مورد بررسی قرار گرفت و مناسبترین ترکیب سیستمهای حملونقل مشخص شده و پیادهروی بهعنوان پایدارترین و مناسبترین شیوه شناسایی شد؛ براساس مطالعات انجام شده مهمترین راهبرد جهت بهبود و ارتقاء پیادهمداری دهدشت "تلاش در جهت عملی ساختن اصول شهر فشرده ( تشویق به گسترش عمودی شهر در حد قابلقبول و با توجه به زیرساختها بهجای گسترش افقی ) از طریق نزدیکی واحدهای مسکونی ، مغازهها و خدمات به یکدیگر که سبب تسهیل در پیادهروی بوده و کارایی خدمات و منابع را افزایش میدهد" میباشد.
رشیدی فرد, نعمت الله. (1398). • بررسی و ارزیابی وضعیت شبکه ی حمل و نقل بخش مرکزی شهر وارائه الگوی مطلوب نمونه موردی دهدشت ( استان کهگیلویه و بویراحمد ). فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 11(39), 159-176.
MLA
نعمت الله رشیدی فرد. "• بررسی و ارزیابی وضعیت شبکه ی حمل و نقل بخش مرکزی شهر وارائه الگوی مطلوب نمونه موردی دهدشت ( استان کهگیلویه و بویراحمد )". فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 11, 39, 1398, 159-176.
HARVARD
رشیدی فرد, نعمت الله. (1398). '• بررسی و ارزیابی وضعیت شبکه ی حمل و نقل بخش مرکزی شهر وارائه الگوی مطلوب نمونه موردی دهدشت ( استان کهگیلویه و بویراحمد )', فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 11(39), pp. 159-176.
VANCOUVER
رشیدی فرد, نعمت الله. • بررسی و ارزیابی وضعیت شبکه ی حمل و نقل بخش مرکزی شهر وارائه الگوی مطلوب نمونه موردی دهدشت ( استان کهگیلویه و بویراحمد ). فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 1398; 11(39): 159-176.