2
دانشیار گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشکده علوم زمین و GIS دانشگاه شهید چمران اهواز
3
کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده
شهرداری مسئول مدیریت شهر است و به عنوان هسته مرکزی مدیریت شهر، هدایت، نظارت و جلب مشارکت سایر مجموعه ها می باشد و رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری می تواند شاخصی مناسب برای سنجش عملکرد شهرداری باشد. یعنی هر چه شهرداری عملکرد بهتری داشته باشد، رضایت شهروندان بیشتر خواهد شد. از این رو این مقاله در تلاش است تا با استفاده از دیدگاه شهروندان، میزان رضایت آنان از عملکرد شهرداری هندیجان را در 4 شاخص خدمات شهری، عمران شهری، نظارت و خدمات اجتماعی و فرهنگی مورد سنجش قرار دهد. روش پژوهش توصیفی تحلیلی است و جامعه آماری را کلیه ساکنان شهر هندیجان در سال1390که 26929 می باشند، تشکیل می دهند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر محاسبه شده و نمونه گیری به روش نمونه گیری متناسب با حجم در محلات 7 گانه شهر هندیجان تعیین گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری هندیجان در سطح پایینی قرار دارد. علاوه بر این بیشترین رضایت شهروندان از شاخص خدمات شهری، پس از آن شاخص عمران شهری و شاخص خدمات فرهنگی و اجتماعی است. کمترین میزان رضایتمندی نیز مربوط به شاخص نظارت است.
امان پور, سعید, صفایی پور, مسعود, عباس پور, مریم. (1394). بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری هندیجان. فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 7(23), 53-72.
MLA
سعید امان پور; مسعود صفایی پور; مریم عباس پور. "بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری هندیجان". فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 7, 23, 1394, 53-72.
HARVARD
امان پور, سعید, صفایی پور, مسعود, عباس پور, مریم. (1394). 'بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری هندیجان', فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 7(23), pp. 53-72.
VANCOUVER
امان پور, سعید, صفایی پور, مسعود, عباس پور, مریم. بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری هندیجان. فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس, 1394; 7(23): 53-72.